ARAŞTIRMA

Konu siyaset ve insan olduğunda, ilk bakışta çok çeşitli yöntemler gerektirmiyor gibi görünen siyasi araştırmalar aslında, en az Pazar Araştırmaları kadar çeşitlilik ve farklılığa sahip özgül yöntemlerin kullanılmasına ihtiyaç göstermektedir.

Sonar, hedefi ”başarmak olan siyasi projeksiyonlarını isabetli bir şekilde gerçekleştirirken, kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi konusunda da üzerine düşen görevi devamlı ve başarılı bir şekilde yerine getirmenin gururunu yaşamaktadır.


Neden sonar?

Sonar Araştırma, 1988 yılında Hakan Bayrakçı tarafından kurulmuştur. Sonar, 2003 yılında kabul edilen, Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacıları Derneği Onur Sözleşmesi’ni imzalayan ilk şirketlerdendir. Halen Hakan Bayrakçı'nın Yönetim Kurulu Başkanı olduğu Sonar Araştırma Şirketi, merhum Süleyman Demirel, merhum Bülent Ecevit, merhum Alparslan Türkeş, merhum Erdal İnönü, merhum Rauf Denktaş, merhum Muhsin Yazıcıoğlu, Mesut Yılmaz, Deniz Baykal ve Murat Karayalçın gibi önemli liderlerin profesyonel olarak danışmanlığını yapmanın yanı sıra, 578 Belediye Başkanı ile 14 Parti Genel Başkanına profesyonel olarak benzer danışmanlık hizmeti vererek Türkiye'de araştırma sektörünün öncülerinden olmuştur. Çeşitli ülkelerin büyükelçiliklerine profesyonel olarak araştırmalar da yapan Sonar şirketi adına Hakan Bayrakçı, şirketin referans listesinde bulunan çok sayıda kamu ve özel sektör kuruluşu için yapılan çeşitli araştırmaları da gerçekleştirmiştir. Sonar'ın kamuoyu ile paylaştığı araştırma sonuçları, 30 yıldır birçok yerli ve yabancı basın-yayın kuruluşunda yer almakta ve takip edilmektedir.
    Hedef Kitle

    Çünkü hedef kitlenizin eğilim ve tercihlerini bilmek, karar aşamasında pek çok fikir arasından sizin için en doğrusunu belirlemenizi sağlar. Ve Sonar hedef kitlenizin nabzını en doğru şekilde tutar.

    Hedef Kitle
    Örnek Kitle

    Çünkü hedef kitlenizin tercihlerini ve eğilimlerini belirlerken, en doğru sonuçları verecek örnek kitleyi saptamak önemlidir. Ve Sonar örnek kitleyi en doğru şekilde belirler.

    Örnek Kitle
    Bilgi

    Çünkü ihtiyaç duyulan bilgi, değerli ve özgündür. Ve Sonar bu bilginin elde edilmesi için özgün çalışma yöntemini duyarlılıkla belirler ve uygular.

    Bilgi
    DEĞİŞEN KOŞULLAR

    Çünkü ilerleyen zaman içerisinde değişen koşullar, yöntemsel yenilenmeleri gerektirir. Ve Sonar kendisini devamlı yenileyerek zamana uyum sağlar.

    DEĞİŞEN KOŞULLAR
    KADEMELİ BAKIŞ

    Çünkü ihtiyacınız olan bilgilerin size, en açık ve net verilerle ulaşması gerekir. Ve Sonar '' kademeli bakışa '' sahip raporları ile ihtiyacınız olan her bilgiyi size ulaştırır.

    KADEMELİ BAKIŞ
    öngörü

    Çünkü el işçiliği titizliğinde çalışmalarını gerçekleştirerek, ihtiyacınız olan özel bilgiyi, geliştirdiği özgün yöntemler ile elde eder. Ve Sonar daima size ulaştırdığı bilgilerin, tespitlerin ve öngörülerin arkasında durmayı bilir.

    öngörü

SONAR'IN 30 YILI

YIL 1990

1983 yılında iktidara gelen ANAP’ın 7 senelik iktidarı boyunca yapılan hemen hemen tüm anketlerde açık ara önde çıktığı bir zamanda Sonar ilk kez (dönemin Tercüman ve Milliyet gazetelerinde yayınlanan araştırmaları ile) merhum Süleyman Demirel’in DYP’sinin 1. parti olduğunu, öne geçtiğini açıklıyor. Dönemin Cumhurbaşkanı merhum Turgut Özal, Avusturalya gezisi dönüşü uçakta ‘’para ile DYP’yi öne çıkarmışlardır’’ diyor. Fakat 1991’de yapılan genel seçimlerde DYP, yine Sonar’ın açıkladığı oy oranı ile (%28,4) seçimlerden birinci parti olarak çıkıp koalisyon hükümeti kurarak iktidara geliyor.

YIL 1994

Mart ayında gerçekleşen yerel seçimler öncesi Sonar, başta İstanbul olmak üzere birçok il ve ilçede Refah Partisi’nin kazanacağını açıklıyor. Sonuçlar Milliyet gazetesinde il il açıklanıyor. Yine çeşitli merciler tepki veriyor. Bu sonuçların doğru olmadığını ifade ediyor. Ancak seçim sonuçları rekor isabetler ile Sonar’ı yine haklı çıkarıyor.

YIL 1999

Sonar 99 genel seçimleri öncesi DSP’nin %23 oy oranı ile birinci parti olacağını açıklıyor. Bu şaşırtıcı anket sonuçlarına yine tepkiler geliyor. Ancak DSP %22,2 oy oranı ile seçimden birinci parti çıkarak, merhum Bülent Ecevit Başbakanlığında koalisyon hükümeti kuruyor.

YIL 2002

3 Kasım 2002 seçimleri öncesi Sonar (Habertürk TV başta olmak üzere birçok TV kanalı ve gazetede yayınlanan anketleri ile) yeni kurulan AK Parti’nin %33,9 oy oranı ile barajı geçen iki partiden biri olacağını ve tek başına iktidara geleceğini açıklıyor. Yine tepkiler geliyor. CHP’nin %20,2 oy oranı ile ikinci parti ve ana muhalefet partisi olacağını da doğru tahmin eden Sonar seçim sonuçlarını yine rekor isabetle biliyor. Seçimde AK Parti %34,4 ve CHP 19,4 oranında oy alıyorlar.

YIL 2007

Sonar Başkanı Hakan Bayrakçı 2007 seçimleri öncesi Habertürk TV’de, her akşam Özlem Gürses ile canlı yayında program yapıyor. Seçimler yaklaşınca sonuçları açıklıyor. AK Parti’nin yine beklenmedik bir şekilde %46’ları bulacağını, CHP’nin ise %21 oranında oy alacağını açıklıyor. Seçimde AK Parti %46,6 ve CHP %20,8 oranında oy alıyorlar.

YIL 2011

Cumhuriyet Halk Partisi’nde Genel Başkan değişikliği oluyor ve Kemal Kılıçdaroğlu büyük umutlar ile Genel Başkan oluyor. Sonar, Habertürk TV ve Star TV ile çeşitli gazetelerde yer alan araştırma sonuçlarında AK Parti’nin %50 ve CHP’nin de %25,2 oranında oy alacaklarını açıklıyor. Yine sert tepkiler gelerek Sonar eleştiriliyor. 2011 genel seçimlerinde AK Parti %49,8 ve CHP %26 oranında oy alıyorlar. Sonar seçim tahminlerine yeni bir rekor ekliyor.

YIL 2015

Sonar, A. Davutoğlu liderliğindeki AK Parti’nin %41, CHP’nin %26, MHP’nin %18 oy alacağını açıklıyor. (Habertürk TV, Sözcü ve Cumhuriyet gazeteleri) Seçimde AK Parti 40,9, CHP 25, MHP 16,3 oy alıyorlar. Sonar seçimleri yine tam isabetle biliyor.
Twitter ve Facebook gibi sosyal medya platformlarının etkinleşmeye başladığı 2016 yılı sonrası yapılan seçimlerde Sonar yine isabetli seçim tahminlerini özellikle CNN Türk TV, Habertürk TV, Sözcü gazetesi, Cumhuriyet gazetesi, ve Twitter’da açıklıyor. Bir çeşit noter vazifesi görebilecek olan, Hakan Bayrakçı’nın Twitter hesabında kayıtlı oy oranı tahminleri ile Sonar yine büyük isabetler kaydediyor.