- sonar araştırma -
Pazar araştırmaları karar aşamasında, kişisel tahminlere, deneyime ve üstün akla dayalı olsalar da artık kanıtlanmıştır ki, daima risk taşırlar. Bu riskleri azaltmanın yolu konuya göre farklı metotlarla yapılacak olan pazar araştırmalarıdır. Konuya özel, uzmanlarca gerçekleştirilmiş pazar araştırmaları riski azaltır ve çoğu kez yok edebilir.
Teşebbüsün ve işletmenin her aşamasında bu risk ve riskten kaynaklanan kaygılar vardır. Her kaygı farklı bir araştırma konusu olabilir.
Sonar, bu gerçeklerden hareketle 36 yıldır ülkemizin özel sektörüne katkı sağlayan araştırmalar gerçekleştirmiştir.
SONAR’IN 36 YILLIK GEÇMİŞİNDE ÖZEL SEKTÖR İÇİN GERÇEKLEŞTİRDİĞİ BAZI ARAŞTIRMALAR
SIEMENS
* Toplam kalite yönetimi * Personel motivasyon * Satış noktaları * Pazar payı * Focus gruplar
JACOBS
* Pazar payı * Ürün testi * Satış noktaları * Focus gruplar
DU PONT DE NEMOURS INTERNATIONAL S.A.
* Freon gazı pazar payı * Endüstriel gazlar * Focus gruplar
COATS TÜRKİYE A.Ş.
* Perakendeciler imaj ve algı * Toptancılar imaj ve beklentiler * Tüketici eğilimleri ve beklentiler * Focus gruplar
İZFAŞ A.Ş. İZMİR
FUARCLIK İŞLT.
* Kurum imaj * Ziyaretçi beğeni ve beklenti * Fuar katılımcılar imaj ve beklenti
JETRO - JAPONYA DIŞ TİCARET TEŞKİLATI
* Türkiye makine endüstri sanayi * Türkmenistan makine endüstri sanayisi * Kırgızistan makine endüstri sanayisi
FENERBAHÇE SPOR KULÜBÜ
* İmaj ve beklentiler * Taraftar beklentiler * Focus gruplar
BANVİT A.Ş.
* Pazar payı * Ürün testi * Focus gruplar * Satış noktaları
VESTEL DAYANIKLI TÜKETİM EŞYALARI SANAYİ A.Ş.
* Omnibüs çalışmaları
HAYAT GIDA A.Ş.
* Omnibüs çalışmaları
ATAKÖY MARİNA
* İmaj ve beklentiler * Focus gruplar * Omnibüs çalışmaları
İPRAGAZ AŞ.
* Bayi anketleri * Abone hizmet ve beklentiler
SEIKO CORP.
* Pazar payı * Ürün testi * Focus grup çalışmaları * Satış noktaları * Bayi hizmet ve beklentiler
RANK-XEROX
* Pazar payı * Planlama
PROCTER & GAMBLE
* Pazar payı * Ürün testi * Focus grup çalışmaları
ENDER ÇİKOLATA VE ŞEKERLEME KOLL. ŞTİ.
* Pazar payı * Ürün testi * Satış noktaları
TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU
* “1923'ten 2000'e'' 77 yıllık analiz * İmaj ve beklentiler
NOBEL İLAÇ SAN.
* Pazar payı * Ürün testi * Focus grup çalışmaları
ISICAM
* Omnibüs çalışmaları
BEKO ELEKTRONİK SANAYİ A.Ş.
* Omnibüs çalışmaları
BEYMEN
* Omnibüs çalışmaları
HALK SİGORTA
* Omnibüs çalışmaları